• logo
  • osnovna stranica
  • Osnovni sud u Bijeljini

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Zakon o slobodi pristupa informacijama BiH

    29.09.2010.

    Godina IV - Broj 28, Petak, 17. studenoga 2000. godine

    Na temelju članka IV 4. a) Ustava Bosne i Hercegovine, Parlamentarna skupština BiH, na

    sjednici Zastupničkog doma održanoj 18. listopada 2000. i na sjednici Doma naroda

    održanoj 23.listopada 2000., usvojila je

    ZAKON

    O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA U BOSNI I HERCEGOVINI

    ODJELJAK I UVODNE ODREDBE

    Članak 1. Cilj

    1. Cilj ovoga zakona je:

    a) ustanoviti da informacije pod kontrolom javnoga tijela predstavljaju javno dobro od

    vrijednosti i da javni pristup ovim informacijama promovira veću otvorenost i

    odgovornost tih javnih tijela, te da su ove informacije neophodne za demokratski proces;

    b) ustanoviti da svaka osoba ima pravo pristupa ovim informacijama u najvećoj mogućoj

    mjeri sukladno javnom interesu, te da javna tijela imaju odgovarajuću obvezu

    objavljivanja informacije; i

    c) omogućiti svakoj fizičkoj osobi da zatraži izmjenu, i daje komentar na svoje osobne

    informacije pod kontrolom javnog tijela.

    Članak 2. Tumačenje

    Ovaj zakon se tumači kako bi olakšao i promovirao u najvećoj mjeri i bez odlaganja

    objavljivanje informacija pod kontrolom javnog tijela po najnižoj prihvatljivoj cijeni.

    Članak 3. Definicije

    U smislu ovoga zakona,

    1. “informacija“ je svaki materijal kojim se prenose činjenice, mišljenja, podaci ili bilo

    koji drugi sadržaj, uključujući svaki preslik ili njegov dio, bez obzira na oblik ili

    karakteristike, kao i na to kada je sačinjena i kako je klasificirana.

    2. “javno tijelo“ je svako tijelo u Bosni i Hercegovini kako slijedi:

    a) izvršno tijelo;

    b) zakonodavno tijelo;

    c) sudsko tijelo;

    d) tijelo koje obavlja javnu funkciju a imenovano je ili ustanovljeno sukladno zakonu;

    e) bilo koje drugo upravno tijelo;

    f) pravna osoba koja je u vlasništvu ili koju kontrolira javno tijelo.

    3. “kontrola“ znači ili raspolaganje informacijama ili kontroliranje pristupa

    informacijama.

    4. “osobna informacija“ je svaka informacija što se odnosi na fizičku osobu koja se može

    izravno ili posredno identificirati činjenicama kao što su, ali nije ograničeno na

    identifikacijski broj ili fizički, mentalni, ekonomski, etnički, vjerski, kulturni ili socijalni

    identitet te osobe.

    5. “nadležno javno tijelo“ je javno tijelo koje ima kontrolu nad traženom informacijom, a

    to je javno tijelo koje je sačinilo informaciju ili za koga je sačinjena informacija. Ako se

    javno tijelo koje je sačinilo informaciju ili za koga je sačinjena informacija ne može

    utvrditi, onda je nadležno ono javno tijelo čija je funkcija najbliža traženoj informaciji.

    ODJELJAK II PRISTUP INFORMACIJAMA

    Članak 4. Pravo pristupa

    Svaka fizička i pravna osoba ima pravo pristupa informacijama koje su pod kontrolom

    javnoga tijela, a svako javno tijelo ima odgovarajuću obvezu objaviti takve informacije.

    Ovo pravo pristupa podliježe samo formalnim radnjama i ograničenjima kako je utvrđeno

    u ovom zakonu.

    Članak 5. Utvrđivanje izuzetka

    1. Na osnovu ispitivanja svakog pojedinačnog slučaja, izuzetak od objavljivanja tražene

    informacije se utvrđuje samo ako nadležni javni organ:

    a) utvrdi izuzetak u smislu čl. 6., 7. ili 8. za cijelu informaciju ili dio informacije; i

    b) odredi, nakon obavljenog ispitivanja javnog interesa u smislu članka 9., da

    objavljivanje informacije nije od javnog interesa.

    Članak 6. Izuzeci u vezi sa funkcijama javnih tijela

    1. Nadležno javno tijelo može utvrditi izuzetak u slučajevima kada se otkrivanjem

    informacije osnovano može očekivati izazivanje značajne štete po legitimne ciljeve

    sljedećih kategorija u Bosni i Hercegovini:

    a) vanjska politika, interesi obrane i sigurnosti, kao i zaštita javne sigurnosti;

    b) interesi monetarne politike;

    c) sprečavanje kriminala i svako otkrivanje kriminala; i

    d) zaštita procesa donošenja odluke od strane javnog tijela u davanju mišljenja, savjeta ili

    preporuka od strane javnog tijela, zaposlene osobe u javnom tijelu, ili svake osobe koja

    vrši aktivnosti za ili u ime javnog tijela, a ne obuhvata činjenične, statističke, naučne ili

    tehničke informacije.

    Članak 7. Izuzetak glede povjerljivih komercijalnih informacija

    Kada nadležno javno tijelo opravdano utvrdi da zahtjev za pristup informacijama

    uključuje povjerljive komercijalne interese treće strane, nadležno će javno tijelo po

    hitnome postupku dopisom obavijestiti treću stranu o pojedinostima zahtjeva. U

    obavijesti se upućenoj dopisom informira treća strana o neposrednom objavljivanju

    informacija, ukoliko treća strana, u roku od 15 dana od prijema dopisa, ne odgovori

    dopisom da takve informacije smatra povjerljivim i navede razloge za štetu koja bi

    proistekla iz objavljivanja informacija. Nakon prijema takvoga odgovora nadležno će

    javno tijelo utvrditi izuzetak.

    Članak 8. Izuzetak kod zaštite privatnosti

    Nadležno će javno tijelo utvrditi izuzetak kad opravdano utvrdi da tražene informacije

    uključuju osobne interese koji se odnose na privatnost treće osobe.

    Članak 9. Ispitivanje javnog interesa

    1. Nadležno će javno tijelo objaviti traženu informaciju, bez obzira na utvrđeni izuzetak u

    smislu čl. 6., 7. ili 8., ako je to opravdano javnim interesom i uzeti u obzir svaku korist i

    svaku štetu koji mogu proisteći iz toga.

    2. U donošenju odluke da li je objavljivanje informacija opravdano javnim interesom,

    nadležno će javno tijelo razmotriti okolnosti kao što su, ali nisu ograničene na, svako

    nepoštivanje zakonske obveze, postojanje bilo kakvog prijestupa, sudsku pogrešku,

    zloupotrebu vlasti ili nemar u vršenju službene dužnosti, neovlašteno korištenje javnih

    fondova, ili opasnost po zdravlje ili sigurnost pojedinca, javnosti ili okoline.

    3. Ako je utvrđeno da je objavljivanje traženih informacija koje je nadležno javno tijelo

    utvrdilo kao izuzetak u smislu čl. 7. ili 8., u javnom interesu, nadležno će javno tijelo

    dopisom izvijestiti treću stranu da će informacije biti objavljene po isteku roka od 15

    dana od dana prijema dopisa. Treća će strana dopisom biti obaviještena o pravu na žalbu,

    nadležnom tijelu kome žalba treba biti podnesena, uz neophodne informacije u vezi sa

    obraćanjem takvom tijelu, kao i krajnji rok i troškove za podnošenje žalbe. Treća će

    strana također dopisom biti informirana o pravu obraćanja ombudsmenu, a ovaj će dopis

    sadržiti sve prijeko potrebne informacije za obraćanje ovom uredu.

    Članak 10. Razdvajanje informacija na dijelove

    Ako je dio traženih informacija utvrđen kao izuzetak, nadležno će javno tijelo izdvojiti

    takav dio i objaviti ostatak informacija, osim ako usljed ovog razdvajanja informacije

    nisu postale nerazumljive.

    ODJELJAK III POSTUPAK PRISTUPA INFORMACIJAMA

    Članak 11. Podnošenje zahtjeva

    1. Zahtjevi se za pristup informacijama podnose onom javnome tijelu za koje podnositelj

    zahtjeva smatra da ima nadležnost.

    2. Zahtjev za pristup informacijama mora:

    a) biti u pisanoj formi, napisan na jednom od zvaničnih jezika Bosne i Hercegovine;

    b) sadržavati dovoljno podataka o prirodi i/ili sadržaju informacija, kako bi se omogućilo

    da javno tijelo provede redovite djelatnosti u cilju pronalaženja zahtijevanih informacija;

    i

    c) navesti ime podnositelja zahtjeva, kao i adresu podnositelja zahtjeva.

    3. Zahtjev za pristup osobnoj informaciji, mora, pored ispunjavanja uvjeta iz stavka 2.

    biti sačinjen samo od strane fizičke osobe na koju se isti odnosi, ili od strane zakonskog

    zastupnika podnositelja zahtjeva ili od osobe koju je podnositelj zahtjeva ovlastio u

    pisanoj formi za pristup informaciji. Ako je zahtjev sačinila osoba na koju se odnosi, ova

    osoba će potpisati zahtjev i pokazati svoj zakonom utvrđen osobni dokument s

    fotografijom. Ako je zahtjev sačinio zakonski zastupnik podnositelja zahtjeva ili osoba

    ovlaštena za pristup informaciji, ta osoba će potpisati zahtjev, pokazati svoj zakonom

    utvrđen osobni dokument s fotografijom, dokaz o zakonskom zastupanju ili punomoć,

    kao i preslik zakonom utvrđenog osobnog dokumenta podnositelja zahtjeva.

    4. Javni organ neće ispitivati, niti zahtijevati razloge opravdanosti zahtjeva.

    Članak 12. Nemogućnost postupanja sukladno zahtjevu

    1. Ako javno tijelo nije u mogućnosti da udovolji zahtjevu zbog nedostatka formalnih

    uvjeta koji su predviđeni st. 2. i 3. članka 11., on će što je prije moguće, ali najkasnije

    osam dana od prijema zahtjeva pismeno obavijestiti podnositelja zahtjeva kada je takvo

    obavještenje moguće, da zahtjev ne može biti obrađen iz navedenog razloga. Ovaj dopis

    će obavijestiti podnositelja o mogućnosti podnošenja žalbe, određenom tijelu kome žalba

    treba biti upućena, uključujući neophodne podatke za kontaktiranje takvoga tijela, kao i

    troškove podnošenja žalbe. Dopis će također, obavijestiti podnositelja zahtjeva o pravu

    obraćanja ombudsmenu, a sadržavat će i sve neophodne kontaktne informacije.

    2. Za zahtjeve koji nisu sukladni članku 11. 2. b) obavijest iz stavka 1. će također

    sadržavati sva specifična pitanja koja mogu razjasniti zahtjev, kao i preslik vodiča u

    smislu članka 20.a).

    3. Dopis predviđen ovim člankom će obavijestiti podnositelja zahtjeva da će se

    preinačeni zahtjev tretirati kao novi zahtjev.

    Članak 13. Određivanje nadležnog javnog tijela

    1. Ako javno tijelo koje primi zahtjev nije nadležno javno tijelo, ono će, u roku od osam

    dana od dana prijema zahtjeva, proslijediti zahtjev nadležnome javnom tijelu i dopisom o

    tome izvijestiti podnositelja zahtjeva. Zahtjev se ne proslijeđuje ako se u navedenom

    vremenskom razdoblju utvrdi da je tražena informacija pod kontrolom javnoga tijela koje

    je primilo zahtjev, a nadležno javno tijelo, nakon što je informirano o pojedinostima

    ovoga zahtjeva, nema prigovora da javno tijelo koje je primilo zahtjev obradi takav

    zahtjev. Javno tijelo koje je primilo zahtjev smatra se nadležnim javnim tijelom i

    obrađuje zahtjev u smislu članka 13.

    2. Ako se ne može utvrditi sjedište nadležnoga javnog tijela, a u slučaju kad javno tijelo

    koje primi zahtjev ima kontrolu nad traženom informacijom, javno tijelo koje je primilo

    zahtjev se smatra nadležnim javnim tijelom. Ako se ne može utvrditi sjedište nadležnoga

    javnog tijela, a u slučaju kada javno tijelo koje je primilo zahtjev nema kontrolu nad

    traženom informacijom, javno tijelo koje je primilo zahtjev će u vremenskom razdoblju

    utvrđenom u stavku 1. dopisom izvijestiti podnositelja zahtjeva da zahtjev ne može biti

    obrađen iz ovoga razloga.

    Članak 14. Postupanje nadležnoga javnog tijela po prijemu zahtjeva

    1. Po prijemu zahtjeva za pristup informaciji nadležno javno tijelo poduzima sve

    potrebne mjere da prikupi zahtijevane informacije, i razmotri sve činjenice i okolnosti

    koje su značajne za obradu zahtjeva.

    2. Ako se odobri pristup informaciji, bilo djelimičnoj ili cijeloj, nadležno javno tijelo

    dopisom o tome informira podnositelja zahtjeva. Dopisom se:

    a) obavještava podnositelj zahtjeva o mogućnosti osobnog pristupa informacijama u

    prostorijama nadležnoga javnog tijela; i/ili

    b) obavještava podnositelj zahtjeva o mogućnosti umnožavanja, troškovima

    umnožavanja, te da se umnožavanje podnositelju zahtjeva osigurava nakon izvršene

    uplate. Kad je umnožavanje informacije veoma složeno ili dugotrajno, umnožavanje se

    osigurava podnositelju zahtjeva u vrijeme koje je prihvatljivo i za podnositelja zahtjeva i

    za nadležno javno tijelo; ili

    c) prilaže preslik tražene informacije kada se ista osigurava besplatno u smislu članka 16.

    3. Ako se odbije pristup informaciji, bilo djelimičnoj ili cijeloj, nadležno javno tijelo

    dopisom o tome informira podnositelja zahtjeva. Dopis:

    a) sadrži zakonski temelj za status izuzeća informacije, uz navode odredaba članaka

    ovoga zakona na koje se poziva, kao i sva materijalna pitanja koja su važna za odluku, što

    uključuje i uzimanje u obzir faktora javnoga interesa; i

    b. informira podnositelja zahtjeva o pravu podnošenja žalbe određenome tijelu, a što

    uključuje prijeko potrebne podatke za kontaktiranje takvoga tijela, krajnji rok za

    podnošenje žalbe kao i troškove podnošenja žalbe. Ova obavijest upućuje podnositelja

    zahtjeva na pravo da se obrati ombudsmenu i sadrži prijeko potrebne podatke za

    kontaktiranje sa ovim uredom.

    4. Dopisi predviđeni st. 2. i 3. će biti upućeni što je prije moguće, a najkasnije 15 dana od

    dana prijema zahtjeva. Za zahtjeve koji se obrađuju u smislu članka 7. i/ili čl. 9. 3. ovaj

    rok se produžava za vremensko razdoblje utvrđeno odredbama tih članaka. Podnositelj

    zahtjeva će dopisom, a po hitnom postupku, biti informiran o produžetku roka kao i o

    razlozima toga produženja.

    Članak 15. Jezik na kojem su informacije dostupne

    1. Pristup informaciji će biti osiguran na jednom od zvaničnih jezika u Bosni i

    Hercegovini; kao i na originalnom jeziku koji je različit od jednog od zvaničnih jezika u

    Bosni i Hercegovini, ako je to moguće i razumno učiniti.

    2. Nadležno javno tijelo nije dužno prevoditi zahtijevanu informaciju s jednoga na drugi

    službeni jezik u Bosni i Hercegovini.

    Članak 16. Troškovi umnožavanja

    Nadležno javno tijelo ne naplaćuje naknade ili takse za podnošenje zahtjeva ili za pisane

    obavijesti u smislu ovog zakona. Cijene se određuju samo za usluge umnožavanja, a

    utvrđuje ih Vijeće ministara u svojoj odluci koja se donese u smislu ovoga zakona. Za

    standardnu se veličinu preslika prvih deset stranica ne naplaćuje.

    ODJELJAK IV OSOBNE INFORMACIJE

    Članak 17. Pravo na izmjenu ili davanje komentara na osobne informacije

    1. Svaka osoba ima pravo osigurati da njene osobne informacije koje su pod kontrolom

    javnoga tijela budu točne ili, u odnosu na svrhu prikupljanja ili korištenja informacija, da

    budu aktualne, kompletne, relevantne za zakonsku namjenu zbog koje su pohranjene, te

    da na bilo koji drugi način nisu pogrešne.

    2. Nakon odobravanja pristupa ličnim informacijama, podnositelj zahtjeva može postupiti

    u smislu stavka 1., tako što podnosi:

    a) zahtjev za izmjenu. Zahtjev za izmjenu može se odbiti samo ako nadležno javno tijelo

    opravdano utvrdi da informacije na koje se zahtjev odnosi ispunjavaju uvjete iz stavka 1.

    Ako je zahtjev odbačen, nadležno javno tijelo dopisom o tome obavještava podnositelja

    zahtjeva, a ovaj dopis mora ispunjavati uvjete utvrđene u članku 14.3. b); ovog zakona

    i/ili

    b) komentar koji se dodaje na osobne informacije. Komentar mora potpisati podnositelj

    zahtjeva, te se mora odnositi na informacije na koje se dodaje. Nadležno javno tijelo što

    je prije moguće, ali najkasnije 15 dana od dana prijema komentara dopisom obavještava

    podnositelja zahtjeva da je takav komentar dodat informacijama.

    ODJELJAK V ODGOVORNOSTI JAVNIH TIJELA

    Članak 18. Dužnost pomaganja

    Javno tijelo poduzima sve potrebne mjere pomoći svakoj fizičkoj ili pravnoj osobi koja

    traži da ostvari bilo koje pravo u smislu ovoga zakona.

    Članak 19. Dužnosnik za informiranje

    Svako javno tijelo imenuje dužnosnika za informiranje koji obrađuje zahtjeve sačinjene

    sukladno ovom zakonu. Nakon imenovanja dužnosnika za informiranje, njegovo ime i

    podaci za kontaktiranje se dostavljaju ombudsmenu.

    Članak 20. Obveza dostavljanja

    1. Svako javno tijelo dostavlja:

    a) vodič kojim se svakoj osobi omogućava pristup informacijama pod kontrolom javnoga

    tijela uključujući, ali nije ograničeno na, informacije potrebne za obraćanje javnom tijelu

    i njegovom dužnosniku za informiranje, bitne elemente postupka podnošenja zahtjeva,

    zajedno sa uzorkom zahtjeva u pisanoj formi, informacije o kategorijama izuzetaka,

    postupku pristupa informacijama, troškovima umnožavanja, pristupu pravnom lijeku, i

    svim bitnim rokovima. Vodič također upućuje na indeks registar kako je utvrđeno u

    stavku 1.b), kao i na način pristupa registru. Vodič se dostavlja ombudsmenu, svakoj

    javnoj i pravnoj knjižnici u Bosni i Hercegovini i kada je moguće putem interneta, a

    dostupan je na zahtjev. Ovaj vodič je besplatan.

    b) indeks registar vrsta informacija koje su pod kontrolom javnoga tijela, oblik u kojem

    su informacije na raspolaganju, kao i podatke o tome gdje se može pristupiti tim

    informacijama. Ovaj indeks registar se stavlja na raspolaganje u smislu obveze o

    dostavljanju kako je utvrđeno u stavku a).

    c) statističke podatke, po tromjesečnom prikazu, koji se odnose, ali nisu ograničeni na

    broj primljenih zahtjeva, vrstu traženih informacija, utvrđene izuzetke, kao i odluke koje

    se donesu u toku postupka, te konačne odluke. Ovi statistički podaci se dostavljaju

    Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine i ombudsmenu, a dostupne su na zahtjev.

    d) izvještaj, najmanje godišnji, u kojem se detaljno navode funkcije, politika, poslovi i

    organizacijska struktura i financijski poslovi javnoga tijela, što uključuje, ali nije

    ograničeno na njegov predloženi budžet i godišnji financijski izvještaj koji sadrži detalje

    o ostvarenim prihodima i rashodima u prethodnoj godini. Ovaj izvještaj se podnosi

    Parlamentarnoj Skupštini Bosne i Hercegovine i dostupan je na zahtjev.

    ODJELJAK VI OMBUDSMEN

    Članak 21. Ombudsmen

    Ombudsmen za Bosnu i Hercegovinu obnašat će svoje funkcije u smislu ovog zakona, a

    sukladno njegovu mandatu i odgovornostima, kako je to utvrđeno člankom II., stavak 1.

    Ustava Bosne i Hercegovine i Aneksom 6. Općega okvirnog sporazuma za miru Bosni i

    Hercegovini, kao i sukladno svim kasnije donesenim propisima, koji reguliraju njegovu

    nadležnost i odgovornosti.

    Članak 22. Akivnosti ombudsmena

    1. U obnašanju funkcija u smislu ovoga zakona ombudsmen za Bosnu i Hercegovinu

    možeinter alia razmatrati:

    a. sačinjavanje i dostavljanje informacija, kao što su vodiči i opće preporuke za

    olakšavanje provođenja i primjenu ovoga zakona;

    b) uključivanje u godišnji izvještaj posebnoga dijela koji se odnosi na njegove aktivnosti

    u smislu ovoga zakona, i

    c) predlaganje uputstava o primjeni ovoga zakona svim nadležnim ministarstvima unutar

    Bosne i Hercegovine, u suradnji sa institucijama ombudsmena u Federaciji Bosne i

    Hercegovine i Republici Srpskoj.

    ODJELJAK VII ZAVRŠNE ODREDBE

    Članak 23. Pravo na žalbu

    1. Svaki podnositelj zahtjeva ima pravo podnijeti žalbu u upravnome postupku na svaku

    odluku donesenu u smislu ovoga zakona rukovoditelju javnoga tijela koji je donio

    odluku. U razmatranju takve žalbe, rukovoditelj javnoga tijela primjenjuje opća

    zajednička načela iz zakona koji reguliraju oblast uprave, a navedeni su u članku 26. 1.

    2. Nijednom se odredbom ovoga zakona ne onemogućuje pravo fizičke ili pravne osobe

    da se žali u upravnom postupku ili osigura razmatranje od strane suda.

    Članak 24. Suradnja

    Svako javno tijelo u Bosni i Hercegovini je dužno pružiti pomoć javnim tijelima u

    entitetima kad primjena odgovarajućih zakona o pristupu informacijama zahtijeva

    njihovu suradnju.

    Članak 25. Odgovornost za primjenu Zakona

    1. Vijeće ministara poduzima sve odgovarajuće mjere, uključujući, ali bez ograničenja na

    donošenje odluka, radi osiguranja propisnog i efikasnog provođenja ovoga zakona.

    2. Vijeće ministara će, u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga zakona,

    donijeti odluku kojom se reguliraju troškovi umnožavanja u smislu članka 16, te potpisati

    zajednički dogovor s vladama entiteta u cilju primjene članka 24.

    Članak 26. Ovaj zakon u odnosu na druge zakone

    1. U cilju ovog zakona, opća zajednička načela zakona koji reguliraju oblast uprave, kao

    što su Zakoni o upravi i Zakoni o upravnim postupcima Federacije Bosne i Hercegovine i

    Republike Srpske primjenjuju se sve dok ista pitanja ne budu regulirana ovim zakonom.

    2. Ovim zakonom se ne umanjuju prava i obveze osoba koje se odnose na pristup

    informacijama kako je regulirano Zakonima o sudskom postupku, uključujući dokazni

    postupak, sukladno zakonima koji se odnose na profesionalne povlastice utvrđene

    zakonom, ili sukladno Zakonima o administrativnim taksama, uključujući takse za

    pribavljanje originalne dokumentacije, a izuzimajući takse za podnošenje zahtjeva ili

    donošenja odluke.

    3. Svako kršenje ovoga zakona podliježe sankcijama sukladno Krivičnim zakonima,

    Zakonima o prekršajima i Zakonima iz oblasti uprave, i sukladno drugim zakonima koji

    su važeći na teritoriju Bosne i Hercegovine.

    4. Zakonski akti koji se usvoje nakon ovoga zakona, a čija svrha nije izmjena ovoga

    zakona, neće ograničiti prava i obveze koje su utvrđene ovim zakonom.

    Članak 27. Prijelazne odredbe

    1. U toku prva tri mjeseca nakon stupanja na snagu ovoga zakona, javno tijelo može

    zahtijevati produženje rokova predviđenih u čl. 12. i 14. 4. za 15 dana. Ako je takvo

    produženje zahtijevano, javno tijelo koje traži produženje o tome dopisom obavještava

    podnositelja zahtjeva i zainteresirane strane u okviru prvobitno određenih rokova.

    2. Svako javno tijelo u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga zakona

    dužno je primijeniti članak 20.a) i b).

    Članak 28. Stupanje na snagu

    Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana nakon objavljivanja u “Službenom glasniku

    Bosne i Hercegovine“.

    PS BIH broj 57/'00 23.listopada 2000. godine Sarajevo

    Predsjedatelj Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH mr.Vladimir Šoljić, v. r.

    Predsjedatelj Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH dr.Halid Genjac, v. r.

    Prikazana vijest je na:
    4192 PREGLEDA
    Kopirano
    Povratak na vrh

    Zakon o slobodi pristupa informacijama BiH

    29.09.2010.

    Godina IV - Broj 28, Petak, 17. studenoga 2000. godine

    Na temelju članka IV 4. a) Ustava Bosne i Hercegovine, Parlamentarna skupština BiH, na

    sjednici Zastupničkog doma održanoj 18. listopada 2000. i na sjednici Doma naroda

    održanoj 23.listopada 2000., usvojila je

    ZAKON

    O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA U BOSNI I HERCEGOVINI

    ODJELJAK I UVODNE ODREDBE

    Članak 1. Cilj

    1. Cilj ovoga zakona je:

    a) ustanoviti da informacije pod kontrolom javnoga tijela predstavljaju javno dobro od

    vrijednosti i da javni pristup ovim informacijama promovira veću otvorenost i

    odgovornost tih javnih tijela, te da su ove informacije neophodne za demokratski proces;

    b) ustanoviti da svaka osoba ima pravo pristupa ovim informacijama u najvećoj mogućoj

    mjeri sukladno javnom interesu, te da javna tijela imaju odgovarajuću obvezu

    objavljivanja informacije; i

    c) omogućiti svakoj fizičkoj osobi da zatraži izmjenu, i daje komentar na svoje osobne

    informacije pod kontrolom javnog tijela.

    Članak 2. Tumačenje

    Ovaj zakon se tumači kako bi olakšao i promovirao u najvećoj mjeri i bez odlaganja

    objavljivanje informacija pod kontrolom javnog tijela po najnižoj prihvatljivoj cijeni.

    Članak 3. Definicije

    U smislu ovoga zakona,

    1. “informacija“ je svaki materijal kojim se prenose činjenice, mišljenja, podaci ili bilo

    koji drugi sadržaj, uključujući svaki preslik ili njegov dio, bez obzira na oblik ili

    karakteristike, kao i na to kada je sačinjena i kako je klasificirana.

    2. “javno tijelo“ je svako tijelo u Bosni i Hercegovini kako slijedi:

    a) izvršno tijelo;

    b) zakonodavno tijelo;

    c) sudsko tijelo;

    d) tijelo koje obavlja javnu funkciju a imenovano je ili ustanovljeno sukladno zakonu;

    e) bilo koje drugo upravno tijelo;

    f) pravna osoba koja je u vlasništvu ili koju kontrolira javno tijelo.

    3. “kontrola“ znači ili raspolaganje informacijama ili kontroliranje pristupa

    informacijama.

    4. “osobna informacija“ je svaka informacija što se odnosi na fizičku osobu koja se može

    izravno ili posredno identificirati činjenicama kao što su, ali nije ograničeno na

    identifikacijski broj ili fizički, mentalni, ekonomski, etnički, vjerski, kulturni ili socijalni

    identitet te osobe.

    5. “nadležno javno tijelo“ je javno tijelo koje ima kontrolu nad traženom informacijom, a

    to je javno tijelo koje je sačinilo informaciju ili za koga je sačinjena informacija. Ako se

    javno tijelo koje je sačinilo informaciju ili za koga je sačinjena informacija ne može

    utvrditi, onda je nadležno ono javno tijelo čija je funkcija najbliža traženoj informaciji.

    ODJELJAK II PRISTUP INFORMACIJAMA

    Članak 4. Pravo pristupa

    Svaka fizička i pravna osoba ima pravo pristupa informacijama koje su pod kontrolom

    javnoga tijela, a svako javno tijelo ima odgovarajuću obvezu objaviti takve informacije.

    Ovo pravo pristupa podliježe samo formalnim radnjama i ograničenjima kako je utvrđeno

    u ovom zakonu.

    Članak 5. Utvrđivanje izuzetka

    1. Na osnovu ispitivanja svakog pojedinačnog slučaja, izuzetak od objavljivanja tražene

    informacije se utvrđuje samo ako nadležni javni organ:

    a) utvrdi izuzetak u smislu čl. 6., 7. ili 8. za cijelu informaciju ili dio informacije; i

    b) odredi, nakon obavljenog ispitivanja javnog interesa u smislu članka 9., da

    objavljivanje informacije nije od javnog interesa.

    Članak 6. Izuzeci u vezi sa funkcijama javnih tijela

    1. Nadležno javno tijelo može utvrditi izuzetak u slučajevima kada se otkrivanjem

    informacije osnovano može očekivati izazivanje značajne štete po legitimne ciljeve

    sljedećih kategorija u Bosni i Hercegovini:

    a) vanjska politika, interesi obrane i sigurnosti, kao i zaštita javne sigurnosti;

    b) interesi monetarne politike;

    c) sprečavanje kriminala i svako otkrivanje kriminala; i

    d) zaštita procesa donošenja odluke od strane javnog tijela u davanju mišljenja, savjeta ili

    preporuka od strane javnog tijela, zaposlene osobe u javnom tijelu, ili svake osobe koja

    vrši aktivnosti za ili u ime javnog tijela, a ne obuhvata činjenične, statističke, naučne ili

    tehničke informacije.

    Članak 7. Izuzetak glede povjerljivih komercijalnih informacija

    Kada nadležno javno tijelo opravdano utvrdi da zahtjev za pristup informacijama

    uključuje povjerljive komercijalne interese treće strane, nadležno će javno tijelo po

    hitnome postupku dopisom obavijestiti treću stranu o pojedinostima zahtjeva. U

    obavijesti se upućenoj dopisom informira treća strana o neposrednom objavljivanju

    informacija, ukoliko treća strana, u roku od 15 dana od prijema dopisa, ne odgovori

    dopisom da takve informacije smatra povjerljivim i navede razloge za štetu koja bi

    proistekla iz objavljivanja informacija. Nakon prijema takvoga odgovora nadležno će

    javno tijelo utvrditi izuzetak.

    Članak 8. Izuzetak kod zaštite privatnosti

    Nadležno će javno tijelo utvrditi izuzetak kad opravdano utvrdi da tražene informacije

    uključuju osobne interese koji se odnose na privatnost treće osobe.

    Članak 9. Ispitivanje javnog interesa

    1. Nadležno će javno tijelo objaviti traženu informaciju, bez obzira na utvrđeni izuzetak u

    smislu čl. 6., 7. ili 8., ako je to opravdano javnim interesom i uzeti u obzir svaku korist i

    svaku štetu koji mogu proisteći iz toga.

    2. U donošenju odluke da li je objavljivanje informacija opravdano javnim interesom,

    nadležno će javno tijelo razmotriti okolnosti kao što su, ali nisu ograničene na, svako

    nepoštivanje zakonske obveze, postojanje bilo kakvog prijestupa, sudsku pogrešku,

    zloupotrebu vlasti ili nemar u vršenju službene dužnosti, neovlašteno korištenje javnih

    fondova, ili opasnost po zdravlje ili sigurnost pojedinca, javnosti ili okoline.

    3. Ako je utvrđeno da je objavljivanje traženih informacija koje je nadležno javno tijelo

    utvrdilo kao izuzetak u smislu čl. 7. ili 8., u javnom interesu, nadležno će javno tijelo

    dopisom izvijestiti treću stranu da će informacije biti objavljene po isteku roka od 15

    dana od dana prijema dopisa. Treća će strana dopisom biti obaviještena o pravu na žalbu,

    nadležnom tijelu kome žalba treba biti podnesena, uz neophodne informacije u vezi sa

    obraćanjem takvom tijelu, kao i krajnji rok i troškove za podnošenje žalbe. Treća će

    strana također dopisom biti informirana o pravu obraćanja ombudsmenu, a ovaj će dopis

    sadržiti sve prijeko potrebne informacije za obraćanje ovom uredu.

    Članak 10. Razdvajanje informacija na dijelove

    Ako je dio traženih informacija utvrđen kao izuzetak, nadležno će javno tijelo izdvojiti

    takav dio i objaviti ostatak informacija, osim ako usljed ovog razdvajanja informacije

    nisu postale nerazumljive.

    ODJELJAK III POSTUPAK PRISTUPA INFORMACIJAMA

    Članak 11. Podnošenje zahtjeva

    1. Zahtjevi se za pristup informacijama podnose onom javnome tijelu za koje podnositelj

    zahtjeva smatra da ima nadležnost.

    2. Zahtjev za pristup informacijama mora:

    a) biti u pisanoj formi, napisan na jednom od zvaničnih jezika Bosne i Hercegovine;

    b) sadržavati dovoljno podataka o prirodi i/ili sadržaju informacija, kako bi se omogućilo

    da javno tijelo provede redovite djelatnosti u cilju pronalaženja zahtijevanih informacija;

    i

    c) navesti ime podnositelja zahtjeva, kao i adresu podnositelja zahtjeva.

    3. Zahtjev za pristup osobnoj informaciji, mora, pored ispunjavanja uvjeta iz stavka 2.

    biti sačinjen samo od strane fizičke osobe na koju se isti odnosi, ili od strane zakonskog

    zastupnika podnositelja zahtjeva ili od osobe koju je podnositelj zahtjeva ovlastio u

    pisanoj formi za pristup informaciji. Ako je zahtjev sačinila osoba na koju se odnosi, ova

    osoba će potpisati zahtjev i pokazati svoj zakonom utvrđen osobni dokument s

    fotografijom. Ako je zahtjev sačinio zakonski zastupnik podnositelja zahtjeva ili osoba

    ovlaštena za pristup informaciji, ta osoba će potpisati zahtjev, pokazati svoj zakonom

    utvrđen osobni dokument s fotografijom, dokaz o zakonskom zastupanju ili punomoć,

    kao i preslik zakonom utvrđenog osobnog dokumenta podnositelja zahtjeva.

    4. Javni organ neće ispitivati, niti zahtijevati razloge opravdanosti zahtjeva.

    Članak 12. Nemogućnost postupanja sukladno zahtjevu

    1. Ako javno tijelo nije u mogućnosti da udovolji zahtjevu zbog nedostatka formalnih

    uvjeta koji su predviđeni st. 2. i 3. članka 11., on će što je prije moguće, ali najkasnije

    osam dana od prijema zahtjeva pismeno obavijestiti podnositelja zahtjeva kada je takvo

    obavještenje moguće, da zahtjev ne može biti obrađen iz navedenog razloga. Ovaj dopis

    će obavijestiti podnositelja o mogućnosti podnošenja žalbe, određenom tijelu kome žalba

    treba biti upućena, uključujući neophodne podatke za kontaktiranje takvoga tijela, kao i

    troškove podnošenja žalbe. Dopis će također, obavijestiti podnositelja zahtjeva o pravu

    obraćanja ombudsmenu, a sadržavat će i sve neophodne kontaktne informacije.

    2. Za zahtjeve koji nisu sukladni članku 11. 2. b) obavijest iz stavka 1. će također

    sadržavati sva specifična pitanja koja mogu razjasniti zahtjev, kao i preslik vodiča u

    smislu članka 20.a).

    3. Dopis predviđen ovim člankom će obavijestiti podnositelja zahtjeva da će se

    preinačeni zahtjev tretirati kao novi zahtjev.

    Članak 13. Određivanje nadležnog javnog tijela

    1. Ako javno tijelo koje primi zahtjev nije nadležno javno tijelo, ono će, u roku od osam

    dana od dana prijema zahtjeva, proslijediti zahtjev nadležnome javnom tijelu i dopisom o

    tome izvijestiti podnositelja zahtjeva. Zahtjev se ne proslijeđuje ako se u navedenom

    vremenskom razdoblju utvrdi da je tražena informacija pod kontrolom javnoga tijela koje

    je primilo zahtjev, a nadležno javno tijelo, nakon što je informirano o pojedinostima

    ovoga zahtjeva, nema prigovora da javno tijelo koje je primilo zahtjev obradi takav

    zahtjev. Javno tijelo koje je primilo zahtjev smatra se nadležnim javnim tijelom i

    obrađuje zahtjev u smislu članka 13.

    2. Ako se ne može utvrditi sjedište nadležnoga javnog tijela, a u slučaju kad javno tijelo

    koje primi zahtjev ima kontrolu nad traženom informacijom, javno tijelo koje je primilo

    zahtjev se smatra nadležnim javnim tijelom. Ako se ne može utvrditi sjedište nadležnoga

    javnog tijela, a u slučaju kada javno tijelo koje je primilo zahtjev nema kontrolu nad

    traženom informacijom, javno tijelo koje je primilo zahtjev će u vremenskom razdoblju

    utvrđenom u stavku 1. dopisom izvijestiti podnositelja zahtjeva da zahtjev ne može biti

    obrađen iz ovoga razloga.

    Članak 14. Postupanje nadležnoga javnog tijela po prijemu zahtjeva

    1. Po prijemu zahtjeva za pristup informaciji nadležno javno tijelo poduzima sve

    potrebne mjere da prikupi zahtijevane informacije, i razmotri sve činjenice i okolnosti

    koje su značajne za obradu zahtjeva.

    2. Ako se odobri pristup informaciji, bilo djelimičnoj ili cijeloj, nadležno javno tijelo

    dopisom o tome informira podnositelja zahtjeva. Dopisom se:

    a) obavještava podnositelj zahtjeva o mogućnosti osobnog pristupa informacijama u

    prostorijama nadležnoga javnog tijela; i/ili

    b) obavještava podnositelj zahtjeva o mogućnosti umnožavanja, troškovima

    umnožavanja, te da se umnožavanje podnositelju zahtjeva osigurava nakon izvršene

    uplate. Kad je umnožavanje informacije veoma složeno ili dugotrajno, umnožavanje se

    osigurava podnositelju zahtjeva u vrijeme koje je prihvatljivo i za podnositelja zahtjeva i

    za nadležno javno tijelo; ili

    c) prilaže preslik tražene informacije kada se ista osigurava besplatno u smislu članka 16.

    3. Ako se odbije pristup informaciji, bilo djelimičnoj ili cijeloj, nadležno javno tijelo

    dopisom o tome informira podnositelja zahtjeva. Dopis:

    a) sadrži zakonski temelj za status izuzeća informacije, uz navode odredaba članaka

    ovoga zakona na koje se poziva, kao i sva materijalna pitanja koja su važna za odluku, što

    uključuje i uzimanje u obzir faktora javnoga interesa; i

    b. informira podnositelja zahtjeva o pravu podnošenja žalbe određenome tijelu, a što

    uključuje prijeko potrebne podatke za kontaktiranje takvoga tijela, krajnji rok za

    podnošenje žalbe kao i troškove podnošenja žalbe. Ova obavijest upućuje podnositelja

    zahtjeva na pravo da se obrati ombudsmenu i sadrži prijeko potrebne podatke za

    kontaktiranje sa ovim uredom.

    4. Dopisi predviđeni st. 2. i 3. će biti upućeni što je prije moguće, a najkasnije 15 dana od

    dana prijema zahtjeva. Za zahtjeve koji se obrađuju u smislu članka 7. i/ili čl. 9. 3. ovaj

    rok se produžava za vremensko razdoblje utvrđeno odredbama tih članaka. Podnositelj

    zahtjeva će dopisom, a po hitnom postupku, biti informiran o produžetku roka kao i o

    razlozima toga produženja.

    Članak 15. Jezik na kojem su informacije dostupne

    1. Pristup informaciji će biti osiguran na jednom od zvaničnih jezika u Bosni i

    Hercegovini; kao i na originalnom jeziku koji je različit od jednog od zvaničnih jezika u

    Bosni i Hercegovini, ako je to moguće i razumno učiniti.

    2. Nadležno javno tijelo nije dužno prevoditi zahtijevanu informaciju s jednoga na drugi

    službeni jezik u Bosni i Hercegovini.

    Članak 16. Troškovi umnožavanja

    Nadležno javno tijelo ne naplaćuje naknade ili takse za podnošenje zahtjeva ili za pisane

    obavijesti u smislu ovog zakona. Cijene se određuju samo za usluge umnožavanja, a

    utvrđuje ih Vijeće ministara u svojoj odluci koja se donese u smislu ovoga zakona. Za

    standardnu se veličinu preslika prvih deset stranica ne naplaćuje.

    ODJELJAK IV OSOBNE INFORMACIJE

    Članak 17. Pravo na izmjenu ili davanje komentara na osobne informacije

    1. Svaka osoba ima pravo osigurati da njene osobne informacije koje su pod kontrolom

    javnoga tijela budu točne ili, u odnosu na svrhu prikupljanja ili korištenja informacija, da

    budu aktualne, kompletne, relevantne za zakonsku namjenu zbog koje su pohranjene, te

    da na bilo koji drugi način nisu pogrešne.

    2. Nakon odobravanja pristupa ličnim informacijama, podnositelj zahtjeva može postupiti

    u smislu stavka 1., tako što podnosi:

    a) zahtjev za izmjenu. Zahtjev za izmjenu može se odbiti samo ako nadležno javno tijelo

    opravdano utvrdi da informacije na koje se zahtjev odnosi ispunjavaju uvjete iz stavka 1.

    Ako je zahtjev odbačen, nadležno javno tijelo dopisom o tome obavještava podnositelja

    zahtjeva, a ovaj dopis mora ispunjavati uvjete utvrđene u članku 14.3. b); ovog zakona

    i/ili

    b) komentar koji se dodaje na osobne informacije. Komentar mora potpisati podnositelj

    zahtjeva, te se mora odnositi na informacije na koje se dodaje. Nadležno javno tijelo što

    je prije moguće, ali najkasnije 15 dana od dana prijema komentara dopisom obavještava

    podnositelja zahtjeva da je takav komentar dodat informacijama.

    ODJELJAK V ODGOVORNOSTI JAVNIH TIJELA

    Članak 18. Dužnost pomaganja

    Javno tijelo poduzima sve potrebne mjere pomoći svakoj fizičkoj ili pravnoj osobi koja

    traži da ostvari bilo koje pravo u smislu ovoga zakona.

    Članak 19. Dužnosnik za informiranje

    Svako javno tijelo imenuje dužnosnika za informiranje koji obrađuje zahtjeve sačinjene

    sukladno ovom zakonu. Nakon imenovanja dužnosnika za informiranje, njegovo ime i

    podaci za kontaktiranje se dostavljaju ombudsmenu.

    Članak 20. Obveza dostavljanja

    1. Svako javno tijelo dostavlja:

    a) vodič kojim se svakoj osobi omogućava pristup informacijama pod kontrolom javnoga

    tijela uključujući, ali nije ograničeno na, informacije potrebne za obraćanje javnom tijelu

    i njegovom dužnosniku za informiranje, bitne elemente postupka podnošenja zahtjeva,

    zajedno sa uzorkom zahtjeva u pisanoj formi, informacije o kategorijama izuzetaka,

    postupku pristupa informacijama, troškovima umnožavanja, pristupu pravnom lijeku, i

    svim bitnim rokovima. Vodič također upućuje na indeks registar kako je utvrđeno u

    stavku 1.b), kao i na način pristupa registru. Vodič se dostavlja ombudsmenu, svakoj

    javnoj i pravnoj knjižnici u Bosni i Hercegovini i kada je moguće putem interneta, a

    dostupan je na zahtjev. Ovaj vodič je besplatan.

    b) indeks registar vrsta informacija koje su pod kontrolom javnoga tijela, oblik u kojem

    su informacije na raspolaganju, kao i podatke o tome gdje se može pristupiti tim

    informacijama. Ovaj indeks registar se stavlja na raspolaganje u smislu obveze o

    dostavljanju kako je utvrđeno u stavku a).

    c) statističke podatke, po tromjesečnom prikazu, koji se odnose, ali nisu ograničeni na

    broj primljenih zahtjeva, vrstu traženih informacija, utvrđene izuzetke, kao i odluke koje

    se donesu u toku postupka, te konačne odluke. Ovi statistički podaci se dostavljaju

    Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine i ombudsmenu, a dostupne su na zahtjev.

    d) izvještaj, najmanje godišnji, u kojem se detaljno navode funkcije, politika, poslovi i

    organizacijska struktura i financijski poslovi javnoga tijela, što uključuje, ali nije

    ograničeno na njegov predloženi budžet i godišnji financijski izvještaj koji sadrži detalje

    o ostvarenim prihodima i rashodima u prethodnoj godini. Ovaj izvještaj se podnosi

    Parlamentarnoj Skupštini Bosne i Hercegovine i dostupan je na zahtjev.

    ODJELJAK VI OMBUDSMEN

    Članak 21. Ombudsmen

    Ombudsmen za Bosnu i Hercegovinu obnašat će svoje funkcije u smislu ovog zakona, a

    sukladno njegovu mandatu i odgovornostima, kako je to utvrđeno člankom II., stavak 1.

    Ustava Bosne i Hercegovine i Aneksom 6. Općega okvirnog sporazuma za miru Bosni i

    Hercegovini, kao i sukladno svim kasnije donesenim propisima, koji reguliraju njegovu

    nadležnost i odgovornosti.

    Članak 22. Akivnosti ombudsmena

    1. U obnašanju funkcija u smislu ovoga zakona ombudsmen za Bosnu i Hercegovinu

    možeinter alia razmatrati:

    a. sačinjavanje i dostavljanje informacija, kao što su vodiči i opće preporuke za

    olakšavanje provođenja i primjenu ovoga zakona;

    b) uključivanje u godišnji izvještaj posebnoga dijela koji se odnosi na njegove aktivnosti

    u smislu ovoga zakona, i

    c) predlaganje uputstava o primjeni ovoga zakona svim nadležnim ministarstvima unutar

    Bosne i Hercegovine, u suradnji sa institucijama ombudsmena u Federaciji Bosne i

    Hercegovine i Republici Srpskoj.

    ODJELJAK VII ZAVRŠNE ODREDBE

    Članak 23. Pravo na žalbu

    1. Svaki podnositelj zahtjeva ima pravo podnijeti žalbu u upravnome postupku na svaku

    odluku donesenu u smislu ovoga zakona rukovoditelju javnoga tijela koji je donio

    odluku. U razmatranju takve žalbe, rukovoditelj javnoga tijela primjenjuje opća

    zajednička načela iz zakona koji reguliraju oblast uprave, a navedeni su u članku 26. 1.

    2. Nijednom se odredbom ovoga zakona ne onemogućuje pravo fizičke ili pravne osobe

    da se žali u upravnom postupku ili osigura razmatranje od strane suda.

    Članak 24. Suradnja

    Svako javno tijelo u Bosni i Hercegovini je dužno pružiti pomoć javnim tijelima u

    entitetima kad primjena odgovarajućih zakona o pristupu informacijama zahtijeva

    njihovu suradnju.

    Članak 25. Odgovornost za primjenu Zakona

    1. Vijeće ministara poduzima sve odgovarajuće mjere, uključujući, ali bez ograničenja na

    donošenje odluka, radi osiguranja propisnog i efikasnog provođenja ovoga zakona.

    2. Vijeće ministara će, u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga zakona,

    donijeti odluku kojom se reguliraju troškovi umnožavanja u smislu članka 16, te potpisati

    zajednički dogovor s vladama entiteta u cilju primjene članka 24.

    Članak 26. Ovaj zakon u odnosu na druge zakone

    1. U cilju ovog zakona, opća zajednička načela zakona koji reguliraju oblast uprave, kao

    što su Zakoni o upravi i Zakoni o upravnim postupcima Federacije Bosne i Hercegovine i

    Republike Srpske primjenjuju se sve dok ista pitanja ne budu regulirana ovim zakonom.

    2. Ovim zakonom se ne umanjuju prava i obveze osoba koje se odnose na pristup

    informacijama kako je regulirano Zakonima o sudskom postupku, uključujući dokazni

    postupak, sukladno zakonima koji se odnose na profesionalne povlastice utvrđene

    zakonom, ili sukladno Zakonima o administrativnim taksama, uključujući takse za

    pribavljanje originalne dokumentacije, a izuzimajući takse za podnošenje zahtjeva ili

    donošenja odluke.

    3. Svako kršenje ovoga zakona podliježe sankcijama sukladno Krivičnim zakonima,

    Zakonima o prekršajima i Zakonima iz oblasti uprave, i sukladno drugim zakonima koji

    su važeći na teritoriju Bosne i Hercegovine.

    4. Zakonski akti koji se usvoje nakon ovoga zakona, a čija svrha nije izmjena ovoga

    zakona, neće ograničiti prava i obveze koje su utvrđene ovim zakonom.

    Članak 27. Prijelazne odredbe

    1. U toku prva tri mjeseca nakon stupanja na snagu ovoga zakona, javno tijelo može

    zahtijevati produženje rokova predviđenih u čl. 12. i 14. 4. za 15 dana. Ako je takvo

    produženje zahtijevano, javno tijelo koje traži produženje o tome dopisom obavještava

    podnositelja zahtjeva i zainteresirane strane u okviru prvobitno određenih rokova.

    2. Svako javno tijelo u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga zakona

    dužno je primijeniti članak 20.a) i b).

    Članak 28. Stupanje na snagu

    Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana nakon objavljivanja u “Službenom glasniku

    Bosne i Hercegovine“.

    PS BIH broj 57/'00 23.listopada 2000. godine Sarajevo

    Predsjedatelj Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH mr.Vladimir Šoljić, v. r.

    Predsjedatelj Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH dr.Halid Genjac, v. r.